Ik heb een klacht over mijn rioolbeheerder, waar kan ik terecht?

Je rioolbeheerder helpt je verder met je vragen over:

  • rioleringsaansluiting
  • individuele behandelingsinstallatie voor afvalwater (IBA)
  • septische put
  • verplichte keuring afvoer regenwater en afvalwater
  • problemen met de riolering in je straat

Deel online

facebookLinkedInTwitter

Als je een klacht hebt over het rioolbeheer in je gemeente, dan richt je je in eerste instantie tot je rioolbeheerder. De rioolbeheerder is voor de klachtenbehandeling gebonden aan hoofdstuk 7 van het algemeen waterverkoopreglement.

De Vlaamse Milieumaatschappij behandelt klachten in de tweede lijn, dat wil zeggen dat er eerst een officiële klacht moet worden ingediend bij de rioolbeheerder. Dit kan per e-mail, per brief, of zelfs telefonisch, maar er moet wel een klachtendossier voor handen zijn

Ben je niet tevreden over de behandeling van je klacht door de rioolbeheerder? Dan kan je je in tweede instantie schriftelijk wenden tot de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). De toezichthouders van de VMM oordelen of de rechten en plichten uit het waterverkoopreglement geschonden werden.

De schriftelijke correspondentie die je hebt gevoerd met je rioolbeheerder is een belangrijk element om je klacht te onderzoeken. Je klacht en bijhorende briefwisseling stuur je door naar: toezichtsanering@vmm.be.