Naar het overzicht
Toezicht waterbedrijven
Waterbedrijven hebben wettelijke verplichtingen m.b.t. dienstverlening. Klachten daarover behandelen ze zelf. Als er geen oplossing komt, kan de VMM je klacht onderzoeken.
Beschrijving
De Vlaamse Milieumaatschappij houdt toezicht op de toepassing van het algemeen waterverkoopreglement.
Bij klachten over de rechten en plichten in dit reglement, richt je je eerst tot de klachtenmanager van je waterbedrijf. De contactgegevens van de klachtenmanager kan je opvragen bij de klantendienst.
Ben je van oordeel dat het resultaat van de behandeling van je klacht strijdig is met de bepalingen van het algemeen waterverkoopreglement, dan kan je in tweede instantie bij de VMM terecht. De toezichthouders van de VMM oordelen of de rechten en plichten uit het waterverkoopreglement geschonden werden. De schriftelijke correspondentie die je voerde met je waterbedrijf is een belangrijk element om je klacht te onderzoeken. Voeg deze zeker toe als je je klacht indient.